FANDOM

Jakub jest najważniejszym z pingwinów z Lodolandii, wyróżnia go monokl na nosie. Pełni on rolę marszałka dworu Arktosa (w 2 i 3 serii nazywany jest jego lokajem), jak również jego doradcą od czasu ucieczki Puchacza Uhu z Lodolandii. Charakter Jakuba zmienia się w zależności od serii, można powiedzieć, że przechodzi istną metamorfozę: W 1 serii boi się Arktosa, jest mu jednak oddany i jako jedyny nie obraża go za plecami. Nawet kiedy władca go nie widzi, pozostaje mu wierny, w przeciwieństwie do innych podwładnych. Jako tako rozumie jego pomysły i choć niejednokrotnie nie uważa ich za najlepsze, nic nie mówi i wykonuje je. W 2 serii Jakub krytycznym okiem spogląda na poczynania swego pana, wyśmiewa się z niego, czasami wręcz kpi w żywe oczy. W 3 serii próbuje już pozbyć się Arktosa i przejąć władzę w Lodolandii, a nawet jeśli mu pomaga, to szuka w tym własnej korzyści, rywalizując z Keyem i Sępem. Udaje mu się czasem nawiązać przyjaźń z Tabalugą, ale pozostaje wierny Arktosowi. Pojawia się w każdej serii, a w ostatnim odcinku zostaje zdany sam na siebie, gdyż Arktos zostaje pokonany przez Tabalugę i zamrożony na wieki w swoim pałacu.